Regulamin

REGULAMIN KORZYSTANIA Z USŁUG HOSTELU BROOKLYN

§ 1
Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin określa zasady porządkowe obowiązujące osób korzystających z usług (zwanymi dalej „Gośćmi”) Hostelu BROOKLYN położonego w Sosnowcu (40-464), przy ul. Plonów 5 (zwanym dalej „Hostelem”), który to Hostel prowadzi spółka Euroroom sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach.
Korzystanie z usług oferowanych przez Hostel jednoznaczne jest z akceptacją postanowień niniejszego regulaminu (zwanym dalej „Regulaminem”). Gość jest zobowiązany do przestrzegania postanowień regulaminu przez cały okres pobytu w Hostelu.
Hostel zapewnia Gościom:
– warunki pełnego i nieskrępowanego wypoczynku,
– bezpieczeństwo pobytu, w tym zachowanie tajemnicy informacji,
– profesjonalną i uprzejmą obsługę,
– bieżącą i kompleksową informację związaną z pobytem,
Hostel świadczy również usługi dodatkowe. Cennik opłat za usługi dodatkowe stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.

§ 2
Rezerwacja miejsc noclegowych dla grup zorganizowanych i zasady płatności

Pod pojęciem grupy zorganizowanej rozumie się grupę Gości, których miejsca noclegowe zostały zarezerwowane przez rezerwującego (zwanym dalej „Rezerwującym”), a która to grupa Gości zajmuje co najmniej cztery pokoje.
Rezerwacja noclegów dla grup zorganizowanych przyjmowana jest według kolejności zgłoszeń.
Rezerwacja noclegów dla grup zorganizowanych powinna zostać złożona na piśmie (pocztą tradycyjną lub mailowo) i zawierać dane osobowe Rezerwującego, liczbę uczestników, datę przybycia do Hostelu wraz z podaniem szacunkowej godziny oraz czasu pobytu w hostelu, ewentualnie także innych życzeń.
Rezerwacja noclegów dla grup zorganizowanych powinna być potwierdzona przez Rezerwującego w terminie przynajmniej na 10 dni przed przybyciem do hostelu.
Po uzyskaniu potwierdzenia rezerwacji miejsc noclegowych dla zorganizowanej grupy Rezerwujący przesyła zadatek w wysokości 50% należności za pobyt grupy w hostelu na rachunek bankowy Hostelu. Rezerwacja miejsc noclegowych jest skuteczna z chwilą zaksięgowania na rachunku bankowym Hostelu zadatku, o którym mowa wyżej. W przypadku rezygnacji z dokonanej rezerwacji wpłacona zaliczka przepada.

§ 3
Zakwaterowanie

Doba hotelowa zaczyna się o godzinie 14.00 w dniu przybycia do Hostelu i kończy się o godzinie 12.00 następnego dnia.
Prośbę o przedłużenie doby hotelowej należy zgłosić pracownikowi Hostelu jak najszybciej. Hostel może nie uwzględnić życzenia przedłużenia pobytu w przypadku wykorzystania wszystkich miejsc noclegowych (pokoi) lub w przypadku złożenia prośby przez podmiot, który nie przestrzegał obowiązującego regulaminu.
Hostel zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w Hostelu w przypadku nie dokonania wcześniej pełnej płatności za dotychczasowy pobyt.
Zakwaterowanie w Hostelu odbywa się w godzinach od 14.00 do 18.00. W przypadku planowanego przybycia do Hostelu przed godziną 14.00 albo po godzinie 18.00 należy skontaktować się w dniu poprzedzającym przybycie z obsługą Hostelu i indywidualnie uzgodnić warunki zakwaterowania.
Przy zakwaterowaniu Goście okazują pracownikowi Hostelu dokument potwierdzający ich tożsamość i wypełniają Karty Zakwaterowania.
Pracownik Hostelu na postawie wypełnionych przez członków grupy Kart Zakwaterowania wpisuje do księgi meldunkowej dane Rezerwującego, odnotowuje ilość Gości oraz ich dane osobowe jak również planowany termin pobytu.
Gość korzystający z usług Hostelu wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych udostępnionych podczas zakwaterowania do celów niezbędnych dla realizacji usług świadczonych przez Hostel. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych, znajdują się w załączniku do niniejszego Regulaminu.
Przy zakwaterowaniu pracownik Hostelu pobiera należność za cały okres pobytu w Hostelu i wydaje klucze do pokojów. Płatności w Hostelu dokonuje się jedynie gotówką, kartą płatniczą lub (w ramach przedpłaty) przelewem. W przypadku płatności należności przelewem bankowym wpłata należności za okres pobytu powinna być zaksięgowana na rachunku Hostelu najpóźniej w dniu rozpoczęcia pobytu.
Hostel może odmówić zakwaterowania Gościa, który podczas poprzedniego pobytu w Hostelu rażąco naruszył obowiązujący Regulamin albo też w inny sposób zakłócił funkcjonowanie Hostelu. Hostel może również odmówić zakwaterowania Gościa, który jest pod wpływem działania alkoholu lub innych środków psychoaktywnych.
W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu w trakcie trwania pobytu Hostel nie zwraca opłaty za rozpoczętą dobę hotelową.

§ 4
Zasady korzystania z usług Hostelu

W Hostelu obowiązuje cisza nocna w godzinach od 22.00 do 6.00. W czasie trwania ciszy nocnej Goście Hostelu zobowiązani są do zachowania niezakłócającego spokoju pobytu innych Gości Hostelu.
Na terenie Hostelu, w tym w pokojach noclegowych obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz palenia papierosów i innych wyrobów tytoniowych, Złamanie powyższego zakazu w budynkach Hostelu podlega karze umownej w wysokości 500 zł. Hostel uprawniony jest do dochodzenia odszkodowania w wysokości przekraczającej zastrzeżoną karę umowną na zasadach ogólnych. Karą umowną obciążony będzie Gość, lub podmiot dokonujący rezerwacji i ponoszący koszty zakwaterowania (Rezerwujący), niezależnie od jego winy w zdarzeniu powodującym powstanie obowiązku naprawy szkody.
Gości obowiązuje zakaz poruszania się po części hotelowej w zabrudzonej odzieży i obuwiu. W piwnicy Hostelu znajduje się przechowalnia, w której każdorazowo należy zostawiać zabrudzoną odzież i obuwie oraz zmieniać je na czyste. Wniesienie zabrudzonego obuwia i odzieży do pokoju noclegowego dopuszczalne jest jedynie po ich uprzednim stosownym zabezpieczeniu. Złamanie powyższego zakazu podlega karze umownej w wysokości 500 zł. Hostel uprawniony jest do dochodzenia odszkodowania w wysokości przekraczającej zastrzeżoną karę umowną na zasadach ogólnych. Karą umowną obciążony będzie Gość lub podmiot dokonujący rezerwacji i ponoszący koszty zakwaterowania (Rezerwujący), niezależnie od jego winy w zdarzeniu powodującym powstanie obowiązku naprawy szkody.
Gość nie może przekazywać wynajmowanego miejsca noclegowego osobom trzecim.
Gość jest zobowiązany do zgłaszania w recepcji wszystkich odwiedzających go w obiekcie osób nie będących Gośćmi Hostelu. Osoby trzecie – niezakwaterowane w Hostelu, mogą przebywać w pokoju Gościa od godziny 9:00 do godziny 22:00 nie dłużej niż 15 minut. W przypadku złamania powyższego obowiązku Gość, lub podmiot dokonujący rezerwacji i ponoszący koszty zakwaterowania (Rezerwujący) podlega karze umownej w wysokości dwukrotności opłaty Gościa za pobyt, niezależnie od jego winy w zdarzeniu powodującym powstanie obowiązku naprawienia szkody.
Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach grzałek, żelazek elektrycznych i innych podobnych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju.
Gość opuszczając pokój powinien sprawdzić zamknięcie drzwi i okien, wyłączyć oświetlenie oraz inne urządzenia elektryczne z gniazd. Opuszczając kuchnię ogólnodostępną, Gość, który z niej korzystał, zobowiązany jest pozostawić po sobie porządek, niezależnie od tego w jakim stanie to pomieszczenie zastał (niezależnie do analogicznego obowiązku innych Gości).
O utracie lub uszkodzeniu klucza (karty pokojowej), jak również pilota do bramy należy niezwłocznie powiadomić pracownika recepcji. Kara umowna za utratę lub uszkodzenie klucza (karty pokojowej) lub pilota do bramy wynosi 200 zł. Karą umowną obciążony będzie podmiot dokonujący rezerwacji i ponoszący koszty zakwaterowania (Rezerwujący), niezależnie od jego winy w zdarzeniu powodującym powstanie obowiązku naprawy szkody.
W Hostelu nie obowiązuje segregacja odpadów.
Hostel dysponuje parkingiem niestrzeżonym, bezpłatnym dla Gości Hostelu.
Hostel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa oraz przedmiotów w nim pozostawionych, niezależnie od tego, czy pojazdy te zostały zaparkowane na parkingu Hostelu, czy poza terenem Hostelu.
Goście zobowiązani są do zapoznania się z regulaminami przeciwpożarowymi oraz bezpieczeństwa, jak również stosować się do ich postanowień.
Budynek objęty jest całodobową ochroną. W szczególnie uzasadnionych przypadkach może być wezwana grupa interwencyjna podmiotu świadczącego usługi ochrony.
Hostel zastrzega sobie prawo do odmowy odbioru -w imieniu Gościa Hotelowego- przesyłek, w tym przesyłek kurierskich, o ile wcześniej Hostel nie wyraził zgody na ich odbiór i nie udzielono Hostelowi stosownego pełnomocnictwa.
Dzieci poniżej 13 roku życia powinny przebywać na terenie Hostelu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działania dzieci.
Osoby małoletnie od 13 do 18 roku życia mogą samodzielnie korzystać z usług hotelowych wyłącznie za uprzednią zgodą Hostelu wydaną w trakcie rezerwacji usług oraz pisemną zgodą opiekunów prawnych.
Pobyt w Hostelu zwierząt nie jest akceptowany, chyba że Gość otrzyma pisemną zgodę personelu na zatrzymanie wraz ze zwierzęciem.

§ 5
Rzeczy ruchome i wartościowe przedmioty

Po zgłoszeniu Gościa o pozostawionych przez niego przedmiotach w pokoju rzeczy te są odsyłane na adres wskazany przez Gościa na jego koszt. W przypadku niezłożenia przez Gościa takiej dyspozycji Hostel przechowuje rzeczy znalezione na jego koszt przez okres 2 tygodni od opuszczenia przez Gościa pokoju (chyba, że byłoby to połączone ze szczególnymi uciążliwościami). Rzeczy, których Hostel nie jest zobowiązany przechowywać mogą zostać zniszczone lub przekazane na dalsze przechowanie podmiotowi trzeciemu na koszt i ryzyko Gościa. W przypadku znalezienia pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, Hostel zobowiązany jest powiadomić odpowiednie organy państwowe i przekazać im znalezione rzeczy.
Rezerwujący zobowiązany jest we własnym zakresie zapewnić osobom, dla których dokonuje rezerwacji noclegów właściwych środków do ochrony wartościowych przedmiotów przed kradzieżą.
Wszelkie wartościowe przedmioty należy składać w recepcji Hostelu w zamkniętej i podpisanej imieniem i nazwiskiem Gościa kopercie, celem umieszczenia ich w sejfie Hostelu. Wydanie kopert z sejfu następuje wyłącznie za okazaniem dokumentu tożsamości ze zdjęciem i za pokwitowaniem odbioru w godzinach pracy recepcji Hostelu.
Odpowiedzialność Hostelu z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez Gościa do Hostelu regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność Hostelu podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone do depozytu. Hostel ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu Hostelu albo zajmują zbyt dużo miejsca.
Hostel odpowiada z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną wyłącznie, jeśli przedmioty te zostały oddane na przechowanie w sejfie Hostelu.

§ 6
Postanowienia końcowe

Pracownicy Hostelu są zobowiązani do bieżącego nadzoru nad sprawnością wszystkich urządzeń i wyposażenia, a także do utrzymywania czystości obiektu wraz z infrastrukturą zewnętrzną. W przypadku zastrzeżeń co do jakości usług świadczonych przez Hostel Gość powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt pracownikowi Hostelu.
Wszelkie reklamacje związane z usługami świadczonymi przez Hostel należy składać pisemnie w recepcji Hostelu bądź listownie, wysyłając je na adres Hostelu.
Zmiany Regulaminu mogą być wprowadzone w każdym czasie i wchodzą w życie w terminie 7 dni od dnia ich udostępnienia w budynku lub na stronie internetowej Hostelu.
Niniejszy regulamin wchodzi w życie w dniu 14.03.2022 r.

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w spółce Euroroom Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej: RODO) informuję, iż:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Euroroom Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-238) przy ul. Chromika 5A, KRS 663984, NIP: 6342890572, e-mail: hostelbrooklyn@euroroom.biz, tel: 515 903 293
Cele przetwarzania danych:
Administrator może przetwarzać Państwa dane w następujących celach:
Zawarcia umowy – w przypadku chęci skorzystania z oferty Administratora (usługi, najem pokoi), podane przez Państwa dane będą przetwarzane w celu zawarcia lub wykonania umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy). Dane te będą przetwarzane przez cały okres trwania umowy oraz przez okres, w którym możliwe będzie dochodzenie roszczeń z tytułu zawartej umowy. Podanie danych jest dobrowolne, ale ich nie podanie będzie związane z brakiem możliwości zawarcia umowy.
Wypełnienia obowiązków prawnych Administratora – w przypadku konieczności wypełnienia przez Administratora obowiązków prawnych podane przez Państwa dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków nakładanych na Administratora przez obowiązujące przepisy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze). Obowiązki te na Administratora nakłada w szczególności Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Dane te będą przetwarzane przez okres, w którym obowiązujące przepisy prawa obligują do przechowywania dokumentacji związanej z nałożonymi obowiązkami. Podanie danych w przypadku wymogu ustawowego opisanego powyżej jest obligatoryjne, jeżeli taki obowiązek wynika z obowiązujących przepisów.
Marketingowych – w przypadku wyrażenia chęci otrzymywania informacji marketingowych, podane przez Państwa dane będą przetwarzane w celu przesyłania informacji marketingowych w dowolnej formie, oraz przedstawienia oferty Administratora, pod warunkiem wyrażenia zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów) lub na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f )RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora). Uzasadnionym interesem Administratora w tym przypadku jest chęć marketingu własnego produktów. Dane te będą przetwarzane do momentu wycofania zgody lub zgłoszenia sprzeciwu. Dane będą przetwarzane z uwzględnieniem art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże brak ich podania spowoduje brak możliwości otrzymywania materiałów marketingowych.
Kontaktowych – w przypadku zaistnienia potrzeby kontaktu, podane przez Państwa dane będą przetwarzane w celu kontaktu z Państwem lub kontaktu Państwa z Administratorem w dowolnej sprawie, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów) lub na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora). Uzasadnionym interesem Administratora w tym przypadku jest chęć kontaktu z potencjalnymi klientami. Dane te będą przetwarzane do chwili zakończenia potrzeby kontaktu przez obydwie strony, do momentu cofnięcia zgody lub zgłoszenia sprzeciwu. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże brak ich podania skutkował będzie brakiem możliwości kontaktu.
Dochodzenia roszczeń – w przypadku konieczności dochodzenia swych praw, podane przez Państwa dane będą przetwarzane w celu dochodzenia prawnie uzasadnionych roszczeń przez Administratora oraz prowadzenia ewentualnych postępowań sądowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora). Interesem realizowanym przez Administratora jest w tym przypadku ochrona własnych praw i ich dochodzenie. Dane te będą przetwarzane przez okres, w którym Administrator może dochodzić swych roszczeń.

Odbiorcy danych
W zależności od podanych danych i celu ich przetwarzania, podmiotami, którym przekazywane będą Państwa dane osobowe mogą być:
klienci i kontrahenci Administratora
spółki Grupy Eurokadra i ich kontrahenci,
dostawcy systemów informatycznych oraz podmioty świadczące szeroko pojęte usługi IT, w tym także podmioty prowadzące usługi hostingowe oraz portale społecznościowe, a w zakresie plików cookies – Google LLC.
podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora usługi, w szczególności kadrowe, księgowe, badania jakości obsługi, dochodzenia należności, usługi prawne, szkoleniowe oraz marketingowe.
operatorzy pocztowi i kurierzy,
operatorzy systemów płatności elektronicznych oraz banki w zakresie realizacji płatności,
organy uprawnione do otrzymania Państwa danych osobowych na podstawie przepisów prawa.

Zasady ochrony danych
Administrator będzie przetwarzał jedynie te dane i jedynie w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne do realizacji określonych i uzasadnionych celów, przy uwzględnieniu zasady minimalizacji danych.
Państwa dane będą zabezpieczone poprzez zastosowanie odpowiednich procedur ochrony danych osobowych wdrożonych u Administratora.
Informujemy, że Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej oraz, że nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również nie będą wykorzystywane do profilowania.
Państwa prawa
W dowolnym momencie przysługuje Państwu prawo do cofnięcia wyrażonych zgód, co nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano do czasu ich cofnięcia. Dane osobowe będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody.
W zależności od rodzaju i celu przetwarzania danych, mają Państwo prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, które Państwa dotyczą, ich sprostowania, usunięcia lub wystąpienia z żądaniem ograniczenia ich przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do uzyskania kopii danych i ich przeniesienia.
Informujemy, iż wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych w osobie Radosława Naczyńskiego. W razie pytań lub wątpliwości dotyczących ochrony Państwa danych osobowych mogą się Państwo skontaktować z naszym Inspektorem Ochrony Danych pod adresem mailowym: iod@eurokadra.com.
Informujemy również że przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Korzystając ze strony zgadzasz się na używanie plików cookies, które są instalowane na Twoim urządzeniu, zgodnie z Twoimi ustawieniami w przeglądarce internetowej. Za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących prywatności oznacza ich akceptację, co będzie skutkowało zapisywaniem danych osobowych opisanych powyżej na Państwa urządzeniach przez Administratora. Więcej informacji o zamieszczanych plikach cookie, możliwości zmiany ustawień, prywatności oraz polityce przetwarzania danych znajdą Państwo w Polityce Prywatności i Klauzuli informacyjnej dot. przetwarzania danych osobowych.